סיעת "ישראל ביתנו" תתנגד להצעת חוק המרכולים

איתי גדסי No Comments on סיעת "ישראל ביתנו" תתנגד להצעת חוק המרכולים

אחרי הסיכום בין ראש הממשלה למפלגות החרדיות על קידום חוק המרכולים של דרעי ושל גפני, נראה כי המשבר טרם הגיע אל סופו: שר הביטחון אביגדור ליברמן שיגר את יו"ר סיעתו, רוברט אילטוב, להודיע ליו"ר הקואליציה, כי הם מתנגדים לחוק החדש: "נתנגד בהצבעה בכנסת ושרת הקליטה תצא מהמליאה בזמן ההצבעה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר קואליציוני חדש בדרך: סיעת "ישראל ביתנו" הודיעה ליושב-ראש הקואליציה, כי היא מתנגדת להצעת חוק "המרכולים" של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני.

במכתב ששיגר יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב לח"כ דוד ביטן, כתב אילטוב כי סיעתו דורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת. "במידה והצעת החוק תעלה להצבעה, חברי סיעת 'ישראל ביתנו' יצביעו נגד הצעת החוק ושרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדוור, תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".

את הצעת החוק המדוברת, העלה כאמור ח"כ גפני, לאחר שסוכם בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה, כי הממשלה תביא להליכי חקיקה מידיים את החוק שהגיש ח"כ גפני בנושא שעות עבודה ומנוחה, והצעת החוק הממשלתית שהגיש דרעי, בה נקבע כי לשר הפנים תהיה הסמכות לבטל חוקי עזר עירוניים, בהם כאלה המאפשרים פתיחת מרכולים בשבת. במקביל, הגיש גפני הצעת חוק פרטית דומה, הקובעת כי החוק יחול רטרואקטיבית ויקנה לשר הפנים את הסמכות לבטל את חוק העזר שקיבלה עיריית תל אביב, ובכך לסגור למעשה את 160 המרכולים הפתוחים כיום בתל אביב בשבת קודש.

הסיכום לאישור החוקים, סלל בתחילת השבוע את הצדדים לסיום המשבר הקואליציוני סביב השבת, שבשיאו התפטר ח"כ יעקב ליצמן מתפקידו כשר הבריאות.

ביום שני אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בישיבת סיעתו, כי הוא עצמו הולך למרכולים בשבת וכי לדעתו "אין צורך להתערב לשלטון המקומי בחוקי העזר". לדבריו: "אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק אבל אין סיבה לסגור מרכולים בשבת בחיפה או בכל מקום אחר. צריך להבין שיש אחריות לשלטון מקומי ולא רק למרכזי. כל הנושא של חוקי העזר, צריך להשאיר לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה" אמר בהתייחסו לחוק המרכולים של שר הפנים, אריה דרעי וח"כ משה גפני.



0 תגובות